Please scroll down for English

يسر العمل للأمل بالتعاون مع نادي لكل الناس أن تدعوكم إلى عرض فيلم “ابن بابل” للمخرج العراقي محمد الدراجي يوم الاثنين 6 آب/أغسطس، 2018 في مترو المدينة الساعة 6:00 مساءً. مدة الفيلم 1:30 ساعة ويلي عرض الفيلم نقاش مع المخرج

ملخص الفيلم:

شمال العراق ، 2003. بعد اسابيع من سقوط صدام حسين.

أحمد ، صبي في الثانية عشرة من عمره يتبع جدته كظلها. عند سماع الأخبار عن وجود أسرى حرب على قيد الحياة، صممت الجدة على اكتشاف مصير ابنها المفقود ، والد أحمد ، الذي لم يعد أبدًا من حرب الخليج.

من جبال كردستان إلى رمال بابل، تقاطع طريقهم مع طرق العديد من زملائهم المهاجرين في رحلات مماثلة. يكافح أحمد من أجل فهم بحث جدته ويسير بحثاً عن أب لم يعرفه يوماً. ستغير هذه الرحلة حياة الصبي كثيراً.

الدعوة عامة

Action for Hope, in collaboration with Nadi Lekol Nas, is glad to invite you to the screening of the movie “Son Of Babylon” directed by the Iraqi director, Mohamed Al-Daradji on Monday 6 August, 2018 in Metro Al Madina at 6:00 PM. The movie is 1:30 h long and will be followed by a discussion with the director

Film Synopsis:

Northern Iraq, 2003. Two weeks after the fall of Saddam Hussein. Ahmed, a 12-year-old boy begrudgingly follows in the shadow of his grandmother. On hearing news that prisoners of war have been found a live in the South, she is determined to discover the fate of her missing son, Ahmed’s father, who never returned from the Gulf war.
From the mountains of Kurdistan to the sands of Babylon, they hitch rides from strangers and crosspaths with fellow pilgrims, on all too similar journeys. Struggling to understand his grandmother’s search, Ahmed follows in the forgotten footsteps of a father he never knew. This journey will lead the boy to come of age.

Free Admission